10 Apr 2016

Kutip-kutip ABC

Assalamualaikum
Hai

Malam ni aku ingat nak ajak korang pegi 1 tempat yang best la untuk korang. Tempat apa? Tempat makan la yang paling best. haha
Disebabkan kawan-kawan aku ni jenis suka explore makanan aku pon terikut skali. 
Kalau korang datang ke Kulim,kedah korang patut try makan kat kedai ni. Walaupon kulim ni terkenal dengan kawasan perindustrian tapi kedai makan dia sedap-sedap juga tau. 
KUTIP-KUTIP ABC
Unik tak nama kedai ni. Kedai ni oldschool sikit dan sapa penggemar barang-barang la dan sapa yang nak mengimbau kisah-kisah silam memang sesuai la makan kat sini. Memang nostalgia gila. Barang dari zaman korang kecik-kecik pon boleh jumpa tau. Dekat setengah jam jugak la aku dengan kawan aku dok bercerita pasal barang-barang dalam kedai tu. 
Nah aku bagi intro sikit dekat uols semua keadaaan dalam kedai ni

Memang tak ada dah kat jalan motor ni. Gila klasik
"kipas ni dulu kat rumah aku pon ada". mungkin ini yang abang tu fikir.haha


korang pernah tak pakai helmet ni. Aku pernah ok.

Oldschool kan kedai ni. Tapi kebanyakan makanan diorang serve adalah western. Unikkan. Unik la bagi aku yang baru nak kenal dunia luar ni. hehe. Yela baru setahun jagung berada jauh dari ketiak ibu. So ni la keja kami sementara nak tunggu makanan sampai. Tangkap gambar selagi mampu.haha. Sebab diorang la aku gain weight sebab banyak makan malam. Dulu iols kecik ok.



 Itu sementara nak tunggu makanan, bila dah dapat makanan gambar pon x sempat nak ambil dah. Fokus makan. Aku order chikenchop. Memang sedap ditambah pulak dengan sos blackpaper. Chicken chop yang ini sedap dari segi texture ayam dia. Memang korang akan rasa tak rugi la untuk menjamu selera di sana. Kentang pon dapat panas-panas lagi.

Makanan dia average je and price quite reasonable. So korang boleh la try makanan dia, insyallah puas hati. 
Alamat Kutip-Kutip ABC
38, Jalan Bukit Awi, Taman Budiman, 09000 Kulim, Kedah, Malaysia
Okla sampai sini saja yang sempat aku tulis untuk tatapan korang. Nanti apa-apa aku update lagi

Bye
Salam =)


No comments:

Post a Comment